Sunday, December 18, 2011

[The Revolutionists] ΟΤΕ (Deutsche Telekom) - CSR


ΟΤΕ/Deutsche Telekom

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Πληροφορίες για την εταιρία
H εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ (Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος, Ανώνυμη Εταιρεία) είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1949 και κατείχε το μονοπώλιο στις τηλεπικοινωνίες σταθερής έως το 2001 (όταν κι εμφανίστηκαν κι άλλες εταιρείες ως ιδιωτικοί εναλλακτικοί πάροχοι).
Ο ΟΤΕ ξεκίνησε να ιδιωτικοποιείται το 1998 και πλέον το 2011 η γερμανική “Deutsche Telekom” κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών του.
Ο ΟΤΕ παρέχει ένα πακέτο υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας (τηλεφωνικές συνδέσεις, κινητής τηλεφωνίας, DSL κλπ), δορυφορική τηλεόραση, IPTV (μέσω DSL). Αυτή την στιγμή είναι ο πάροχος με τους περισσότερους πελάτες και χρήστες internet (σε μορφή πακέτων) στην ελληνική αγορά. 
Όραμα
Όραμα του ΟΤΕ είναι να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου έτσι ώστε να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών στην Ελλάδα και τη Ν.Α Ευρώπη, καθώς και να ενεργεί ως«υπεύθυνος πολίτης», έτσι ώστε η παρουσία και η δράση του να προσθέτουν αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στις χώρες όπου δραστηριοποιείται.


Στρατηγική

Οι βασικές στρατηγικές επιδιώξεις της εταιρείας είναι:

• Βελτιστοποίηση όλων των διαδικασιών του ΟΤΕ μέσα από βιώσιμες μειώσεις κόστους, και διαρκής βελτίωση στην ευελιξία και την παραγωγικότητα

• Επέκταση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας στην εγχώρια αγορά και διατήρηση της ηγετικής θέσης του ΟΤΕ με μέγιστη αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της εταιρείας, μέσω της παροχής καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών και ολοκληρωμένων λύσεων τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής

• Αξιοποίηση της σύγκλισης των τεχνολογιών με τη δημιουργία εμπορικών προτάσεων, και συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών

• Εστίαση σε εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες που παρουσιάζουν προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης

• Ενίσχυση της στενότερης συνεργασίας των θυγατρικών τόσο μεταξύ τους όσο και με τη μητρική εταιρεία.

 

Διακρίσεις & Βραβεία ΟΤΕ 2010

ΔΙΑΚΡΙΣΗ  ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ:
- «Καλύτερη Εταιρεία για Επενδυτικές Σχέσεις στην Ελλάδα», Ετήσια πανευρωπαϊκή κατάταξη του Extel για τις Επενδυτικές Σχέσεις της Thomson-Reuters
ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:
Δημήτρης Τζελέπης, Καλύτερος Investor Relations Officer για τα Financial Media και καλύτερος Investor Relations Officer για τους  Ιδιώτες Επενδυτές, «Ετήσια Βραβεία Επενδυτικών Σχέσεων» της εταιρείας Capital Link


ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ:
- Βραβείο καλύτερης εταιρείας στην Ελλάδα στον τομέα της Εταιρικής Διακυβέρνησης (Best Corporate Governance in Greece),  περιοδικό World Finance

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη της εταιρείας «ΟΤΕ Α.Ε»
Στόχοι και επιτεύγματα [συνοπτική παρουσίαση]
H «ΟΤΕ Α.Ε.», ως εταιρεία που από το 1949 προσφέρει υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, κατέχει σημαντική θέση στην ελληνική κοινωνία, ακόμη και πλέον του ανταγωνισμού (από το 2001), και εδώ και 5 χρόνια δραστηριοποιείται στο χώρο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Κάθε χρόνο ο ΟΤΕ κάνει απολογισμό «εταιρικής υπευθυνότητας», που ανεβαίνει στο site της εταιρείας (οte.gr), καθώς και αποτελεί βασικό τμήμα των μακροπρόθεσμων πλάνων της εταιρείας. Ο τελευταίος απολογισμός του ΟΤΕ, που έγινε για το 2010, είναι τμήμα του Τριετούς Επιχειρηματικού Σχεδίου (2010-2012).
H εταιρεία δείχνει ευαισθητοποίηση σε διάφορους τομείς: όσον αφορά τους ίδιους τους εργαζόμενούς της, αλλά φυσικά, το περιβάλλον και την κοινωνία, ξεφεύγοντας από τον ρόλο της (καθαρά) κερδοσκοπικής εταιρείας, ενώ συμμετέχει σε εθνικούς και διεθνείς φορείς που ασχολούνται με το CSR (Global Compact, GeSI, Ινστιτούτο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κλπ). Παράλληλα, έχει αποκτήσει διακρίσεις, όπως το “Gold” level του φορέα CR Index 2010.
Πράξεις κοινωνικής ευθύνης – Δεσμεύσεις στο πλαίσιο των εταιρικών στόχων που αποφέρουν κοινωνικά οφέλη
Ο ΟΤΕ ως εταιρεία τηλεπικοινωνιών, η οποία έχει εγκαταστήσει και το δίκτυο χαλκού στην Ελλάδα (και αποτελεί και backbone ISP στην ευρύτερη περιοχή), μέσα από τις υπηρεσίες της παρέχει υπηρεσίες που αποτελούν από μόνες τους κοινωνικά οφέλη, όπως η επέκταση σε όλο περισσότερους πολίτες των ευρυζωνικών δικτύων και η εύκολη πρόσβαση σε αυτά. [Παράλληλα, στο πλαίσιο της ευρυζωνικότητας, προσφέρει και μεγαλύτερα πακέτα, όπως IPTV (τηλεοπτικό πρόγραμμα απεύθείας ή με video on-demand)]
Οσον αφορά τις επαυξημένες προσφορές, που έχουν να κάνουν με την κοινωνική ευθύνη, παρέχει δωρεάν ευρυζωνικές συνδέσεις σε αριστούχους φοιτητές, καθώς και μεγάλες εκπτώσεις προϊόντων σε όλους τους φοιτητές και ειδικές ομάδες πληθυσμού. Συμμετέχει, δε, στον Ελληνικό Κόμβο Ασφαλούς Διαδικτύου [saferinternet.gr] και στο Ελληνικό Όργανο Αυτορύθμισης [safenet.gr]. Επίσης, παρέχει και προγράμματα Εταιρικού Εθελοντισμού, με συμμετοχή της εταιρείας και των εθελοντών από τους εργαζόμενους της εταιρείας στην ομάδα εθελοντισμού «ΑΘΗΝΑ 2011-ΟΤΕ» καθώς και στους αγώνες «Special Olympics 2011”.
Ειδικότερη κοινωνική ευθύνη – Σχέσεις εταιρικής υπευθυνότητας με αγορά, εργαζομένους, περιβάλλον, κοινωνία

Σχέση ευθύνης με την Αγορά

O OTE εστιάζει στη βελτίωση της λειτουργίας των υποδομών του καθώς και στην προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών, που αποτελούν βασικά εργαλεία στις δραστηριότητες και στην καθημερινή ζωή των πελατών του.
Διατήρηση της Ανταγωνιστικότητας - Το 2010, υπήρξε μια δύσκολη οικονομικά χρονιά για την Ελλάδα, αλλά και για τις διεθνείς οικονομίες, γενικότερα. Ο ΟΤΕ, έχοντας πάντα ως στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας, επικεντρώθηκε κυρίως: στην ικανοποίηση των πελατών, στην αναβάθμιση των υποδομών, στον έλεγχο του κόστους, στη βελτιστοποίηση του εταιρικού οφέλους, στην ανάπτυξη και κινητοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και τέλος στη δίκαιη αντιμετώπιση από τους ρυθμιστικούς φορείς.
Εξυπηρέτηση Πελατών - Οι συνεχείς και συντονισμένες προσπάθειες του ΟΤΕ για την ποιοτική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πελατών, συμβάλλουν καθοριστικά στην εδραίωση της ηγετικής παρουσίας της εταιρείας, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Εκτός από τα καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ και το online κατάστημα, που εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες πελάτες, ο ΟΤΕ έχει δημιουργήσει μία σειρά εξειδικευμένων κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers), για την κάλυψη των αναγκών των πελατών του. Τα call centers του ΟΤΕ είναι πιστοποιημένα με ISO 9001:2000, διαθέτουν άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό και σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό. Επιπλέον, το προσωπικό εξυπηρέτησης (Customer Care) του ΟΤΕ υποστηρίζεται από σύγχρονες εφαρμογές CRM (Customer Relationship Management)
Διαχείριση Παραπόνων - Ανταποκρινόμενοι στα μηνύματα και στις ανάγκες των πελατών με συνέπεια και αξιοπιστία, ο ΟΤΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση αντιμετώπιση των παραπόνων και την αποφυγή οποιασδήποτε δυσαρέσκειας από τους πελάτες του, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. Για το λόγο αυτό, ο ΟΤΕ ήδη από το 2008, λειτουργεί το Πληροφοριακό Σύστημα «Διαχείρισης Παραπόνων Πελατών» (Complaints Management System), καλύπτοντας σημεία καταγραφής αιτημάτων και παρέχοντας αξιοποιήσιμα στατιστικά στοιχεία. Η πλειοψηφία των παραπόνων που έγιναν το 2010 αφορούσε: Ενεργοποίηση προϊόντων / υπηρεσιών (π.χ. σε πόσες μέρες θα λειτουργήσει η τηλεφωνική γραμμή, πότε θα συνδεθεί το διαδίκτυο, κλπ), διευκρινίσεις σε λογαριασμούς (π.χ. μη κατανόηση χρεώσεων), τεχνικά Θέματα (π.χ. γιατί διακόπτεται η σύνδεσή μου στο internet, γιατί το router δεν πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες, κλπ)
Γενικότερα Ευρήματα Το 2010, περίπου 12.000 πελάτες από όλες τις κατηγορίες (οικιακοί, επιχειρησιακοί, εταιρικοί, πάροχοι, ειδικά κοινά) συμμετείχαν στην έρευνα. Τα βασικά ευρήματα, όσον αφορά στην εταιρεία γενικότερα, επικεντρώθηκαν κυρίως σε θέματα εξυπηρέτησης πελατών, τιμών/προϊόντων και εικόνας της εταιρείας. Οι πελάτες εστιάζουν τις απαιτήσεις κυρίως: στην ανάγκη προώθησης συνδυαστικών «πακέτων υπηρεσιών», στην ανάγκη δημιουργίας νέων προϊόντων, με καλύτερη σχέση τιμής-προϊόντος, στην ενίσχυση της εικόνας της εταιρείας μέσω καινοτόμων ενεργειών διαφοροποίησης από τους ανταγωνιστές και εκμοντερνισμού, με στόχο την προσέλκυση πιο δυναμικών, ενεργητικών κοινών και στη βελτίωση της πελατοκεντρικής προσέγγισης της εταιρείας, εστιάζοντας στον επαγγελματισμό των εργαζομένων, τη βελτίωση του χρόνου αποκατάστασης των βλαβών και της διαδικασίας παρακολούθησής τους.
Κοινή παρατήρηση - Το πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας που εφαρμόζει ο ΟΤΕ επηρεάζει σημαντικά τη διαμόρφωση άποψης όλων των πελατών για την εταιρεία: 68% των «Οικιακών Πελατών» 75% των «Επιχειρησιακών Πελατών» 60% των «Εταιρικών Πελατών». Παρατηρείται ότι η ύπαρξη προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας επηρεάζει ως προς την αγορά προϊόντων, ενώ καταγράφεται μία τάση για μετατόπιση του ενδιαφέροντος από το περιβάλλον στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Υπευθυνότητα στα Προϊόντα-Λοιπά Προγράμματα - Οι εξοπλισμοί που συνοδεύουν τα προϊόντα που προσφέρει ο ΟΤΕ: Φέρουν απαραίτητα υποχρεωτικές από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημάνσεις, δεν αποτελούνται από επιβλαβή υλικά, συμμορφώνονται με την οδηγία περί περιορισμού της χρήσης ορισμένων επικίνδυνων ουσιών σε ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, συνοδεύονται από αναλυτικές οδηγίες για την ασφαλή χρήση τους, συμμορφώνονται πάντα με κανονισμούς και οδηγίες σχετικά με τις πληροφορίες και τη σήμανσή τους.
Ασφάλεια Πληροφοριών και Εμπιστευτικότητα Επικοινωνίας - Σχετικές δραστηριότητες του ΟΤΕ περιλαμβάνουν: Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος προστασίας και διαχείρισης του απόρρητου και της ασφάλειας των δεδομένων και πληροφοριών, επενδύσεις στη χρήση τεχνικών, οργανωτικών και διαδικαστικών εργαλείων τελευταίας τεχνολογίας, για την εξασφάλιση της εμπιστευτικότητας στις τηλεπικοινωνίες, προσφορά συνεργασίας και στήριξης σε εθνικές αρχές που διενεργούν έρευνες κατά του ηλεκτρονικού εγκλήματος, Αύξηση της επίγνωσης της σημασίας της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών μεταξύ των εργαζομένων της εταιρείας, εφαρμόζοντας καμπάνιες εσωτερικής επικοινωνίας, Ουσιαστική αύξηση του επίπεδου των συστημάτων προστασίας, μέσω της αναθεώρησης της μεθοδολογίας και των διαδικασιών
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Παράλληλα, όσον αφορά στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ο ΟΤΕ: Δημιούργησε ένα ειδικό έντυπο με τίτλο «Πλοηγηθείτε στο Internet με ασφάλεια», δίνοντας απλές και χρήσιμες συμβουλές για την ορθολογική και ασφαλή χρήση του διαδικτύου, έχει αναπτύξει και διαθέτει στην αγορά τη σχετική υπηρεσία «Online Προστασία», η οποία προσφέρει ολοκληρωμένη προστασία για το e-mail και τον υπολογιστή με τις λειτουργίες Firewall, Anti-Virus και Anti-Spam. Στην ιστοσελίδα της ΟΤΕΝΕΤ για την εξυπηρέτηση πελατών υπάρχει ενότητα με χρήσιμες συμβουλές σε θέματα ασφάλειας http://www.otenet.gr/hd. Τέλος διαχειρίζεται την ιστοσελίδα http://www.otenet.gr/hd/HTML/abuse.htm η οποία παρέχει πληροφορίες στους χρήστες του διαδικτύου για θέματα ασφαλούς περιήγησης (spam, mail bombing, hacking, port scanning, κλπ)

Σχέση ευθύνης με τους εργαζομένους


 Ο ΟΤΕ παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα με περίπου 11.000 εργαζόμενους. Η απόδοση και ανάπτυξη των εργαζομένων του ΟΤΕ είναι συνυφασμένη με την απόδοση της επιχείρησης, ειδικά στις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα αυτήν την εποχή. Στρατηγική επιδίωξη του ΟΤΕ στον τομέα των πολιτικών & πρακτικών που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και η διασφάλιση ενός ποιοτικού, ασφαλούς και παραγωγικού εργασιακού περιβάλλοντος, όπου οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τα ταλέντα τους και να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της εταιρείας.

Σύστημα Αξιολόγησης
Εργαζομένων

 Το 2010, ο ΟΤΕ συνέχισε τη χρήση του συστήματος ετήσιας αξιολόγησης για το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Όλοι οι αξιολογούμενοι ενημερώνονται άμεσα για την απόδοσή τους και συζητούν σχετικά με τον αξιολογητή τους, κατά τη διάρκεια προσωπικών συνεντεύξεων.

> Το έτος 2010 αξιολογήθηκαν 1.103
στελέχη και όλο το υπόλοιπο προσωπικό της επιχείρησης.
> Το ποσοστό συμμετοχής των εργαζομένων που δεν κατείχε θέση ευθύνης ανήλθε στο 95,8 %. Από τους
9.890 εργαζομένους που αξιολογήθηκαν, ένσταση υπέβαλαν μόνο οι 171 (ποσοστό 1,7%).
> Το ποσοστό των αξιολογουμένων υπαλλήλων κατά γένος ήταν:
- Άνδρες: 72% (7.928)
- Γυναίκες: 28% (3.065)
Ανθρώπινο Δυναμικό

Ο ΟΤΕ έχει διαφόρων κατηγοριών ανθρώπινο δυναμικό πανελλαδικά. Το 2010, το γενικό προφίλ των εργαζομένων του ΟΤΕ είναι:
> 13.139 εργαζόμενοι, από τους οποίους οι 10.925 (83,2%) είναι μόνιμο και αορίστου χρόνου προσωπικό και οι 2.214 (16,8%) είναι έκτακτο προσωπικό ορισμένου χρόνου.
> Από το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, 5.434 εργαζόμενοι (41%)
εργάζονται στην Αττική και το 59% στην υπόλοιπη χώρα.
> Από τους 10.925 μόνιμους και αορίστου χρόνου εργαζόμενους, 146 (1,3%) είναι εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης.
> Οι γυναίκες απαρτίζουν το 27,5% του μόνιμου και αορίστου χρόνου προσωπικού.
> Οι γυναίκες κατέχουν το 24% (274) των διευθυντικών θέσεων της εταιρείας.

Υγεία και Ασφάλεια

 Η υγεία και η ασφάλεια στην εργασία είναι μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες του ΟΤΕ και αποτελεί συνείδηση σε όλους ότι, η δημιουργία και η διατήρηση ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας για τους εργαζόμενους, συνεργάτες, πελάτες και επισκέπτες, συμβάλλει αποτελεσματικά στην ανάπτυξη της επιχείρησης.
Για το σκοπό αυτό η εταιρεία δεσμεύεται για:
> Εφαρμογή όλων των σχετικών Νομοθετικών και Κανονιστικών Διατάξεων.
> Ανάπτυξη αξιών για διαμόρφωση Κουλτούρας Υγείας & Ασφάλειας στην εργασία.
> Σχεδιασμό, προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων για τη βελτίωση Υγείας & Ασφάλειας στην εργασία.
> Συστηματική εκπαίδευση όλων των εργαζόμενων στις αρχές και τις πρακτικές Υγείας & Ασφάλειας στην εργασία.
> Ενθάρρυνση και υποστήριξη συμμετοχής των εργαζόμενων στη βελτίωση Υγείας & Ασφάλειας στην εργασία.
> Χρήση ασφαλούς εξοπλισμού, υλικών και μέσων ατομικής προστασίας.
> Ανάπτυξη συνεργασιών για Υγεία και Ασφάλεια στην εργασία.


Ισότητα Ευκαιριών

Για όλους τους εργαζόμενους στον ΟΤΕ εφαρμόζεται πολιτική ισότητας ευκαιριών, και πλήρης σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα. Στον ιδιαίτερα ευαίσθητο αυτόν τομέα, προκειμένου να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, ο ΟΤΕ έχει διαμορφώσει ένα ισχυρό εσωτερικό κανονιστικό πλαίσιο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της εποχής μας, το οποίο βασίζεται:
> στον Εσωτερικό Κανονισμό Προσωπικού ΟΤΕ (ΕΚΠ-ΟΤΕ)
> στον Κώδικα Δεοντολογίας & Επιχειρηματικής Συμπεριφοράς της εταιρείας
> στο «Σύστημα Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης» (Compliance
Management System) από τον Ιούλιο του 2009, και στην Έγκριση Πολιτικής Αποφυγής Σύγκρουσης Συμφερόντων & Καταπολέμησης της Διαφθοράς από 17-12-2010



Σχέση ευθύνης με την κοινωνία

  Η στρατηγική του ΟΤΕ περιλαμβάνει την λειτουργία του ως "υπεύθυνου ενεργού πολίτη" απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Η τελευταία συναντάται σε πολλές δραστηριότητές του και έχει ως σκοπό να αποτελέσει έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας για την κοινωνία από την πλευρά της εταιρείας. Έτσι, με τρόπο δραστικό και λαμβάνοντας πρωτοβουλίες, ο ΟΤΕ προβάλλει το ενδιαφέρον του για τη διαφύλαξη του κοινωνικού ιστού. Οι συγκεκριμένες αρχές συναντώνται σε όλες υπηρεσίες του ΟΤΕ και αποτελώντας μια κοινή συνισταμένη.
  Μια από τις βασικές προτεραιότητες αφορά την υποστήριξη των παιδιών, των ευπαθών κοινωνικά ομάδων και των νέων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω χορηγικών δραστηριοτήτων, τηλεμαραθωνίων, γραμμών "βοήθειας" και άλλων δράσεων όπως το "κοινωνικό marketing", όταν και -με αφετηρία το 2003- ο ΟΤΕ αποφάσισε να αποδίδει ετησίως ένα μέρος των εσόδων της Χριστουγεννιάτικης Καμπάνιας του για ενίσχυση φιλανθρωπικών οργανώσεων. Παράλληλα, οι χορηγικές δραστηριότητες για την ενίσχυση ανθρώπων που χρειάζονται στήριξη εντάσσονται κάτω από την κοινή "στέγη" του προγράμματος "Εταιρικής Υπευθυνότητας". Το τελευταίο μεταξύ άλλων στηρίζει με τις δράσεις του διοργανώσεις όπως οι "Παγκόσμιοι Αγώνες Special Olympic Αθήνα 2011", όπου εξασφαλίστηκε η παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Όσον αφορά τις γραμμές "βοήθειας" που απευθύνονται σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ο ΟΤΕ παρέχει τηλεπικοινωνιακή υποδομή και οικονομική στήριξη σε αρκετές από αυτές.
  Αρκετά σημαντικό μέλημα αποτελεί η υποστήριξη των νέων και η διευκόλυνσή τους σε θέματα πρόσβασης σε νέες τεχνολογίες. Ο ΟΤΕ παρέχει στήριξή στις προσπάθειες των νέων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας μια σειρά ενεργειών για την ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού που στοχεύουν στη διάδοση της ευρυζωνικότητας. Αυτό επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους, όπως παρέχοντας την δυνατότητα σε φοιτητές κάνουν την πρακτική τους άσκηση στον εργασιακό χώρο του ΟΤΕ και επιβραβεύοντας προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές που αρίστευσαν στον τομέα τους, με παροχές που εκτός των άλλων συμβάλλουν στην ανάπτυξη των τεχνολογικών δραστηριοτήτων των νέων.
  Η προβολή της έννοιας του εθελοντισμού αναπτύσσεται μέσω του Προγράμματος Εθελοντισμού Εργαζομένων ΟΤΕ, μέλημα του οποίου είναι η στήριξη δράσεων Μη Κυβερνητικών οργανώσεων. Στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος δίνεται η δυνατότητα στους εργαζόμενους της εταιρείας να συμμετέχουν σε δράσεις σωματείων που χρήζουν εθελοντικής βοήθειας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η εθελοντική αιμοδοσία των εργαζομένων ΟΤΕ. Επίσης το πρόγραμμα ενσωματώνει νέες δράσεις, οι οποίες συμβάλλουν ταυτόχρονα στην καλλιέργεια της εθελοντικής προσφοράς και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των εργαζομένων.
  Με ιδιαίτερη θέρμη στηρίζονται δράσεις που συμβάλλουν στην ανάδειξη και την διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου. Σε αυτό το μοτίβο ο ΟΤΕ συνεχίζει μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας με φορείς όπως το Μουσείο Μπενάκη, όπου προέβη σε ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση των συλλογών του μουσείου, και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, όπου ανέλαβε την υποστήριξη διάφορων διοργανώσεων. Επίσης συμμετέχει στην υποστήριξη μιας σειράς δράσεων σχετικα τις τοπικές κοινωνίες, μεριμνώντας για την περιφέρεια.

Σχέση ευθύνης με το περιβάλλον


Ο ΟΤΕ θεωρεί ότι η επιχειρήσεις που παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο είναι όσες συνδυάζουν την οικονομική ανάπτυξη με την περιβαλλοντική προστασία και την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης. Η εταιρεία αναγνωρίζει το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί στην αντιμετώπιση των κρίσιμων περιβαλλοντικών ζητημάτων όπως η κλιματική αλλαγή και η διαχείριση των φυσικών πόρων. Συνεπώς η εταιρεία παίρνει πρωτοβουλίες και δρα σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, με προφανή στόχο να περιορίσει τις επιπτώσεις που προκαλεί η λειτουργία του ΟΤΕ στο περιβάλλον. Μέσα από αυτές τις ενέργειες επιχειρεί να καθιερώσει μία γενικότερη περιβαλλοντική εταιρική ευθύνη αλλά και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της κοινωνικής ευθύνης.

Περιβαλλοντική πολιτική
Ο ΟΤΕ προσπαθεί να τηρεί την περιβαλλοντική νομοθεσία όσον αφορά την λειτουργία της εταιρείας και των υπηρεσιών που αυτή παρέχει. Η πολιτική που ακολουθεί αποσκοπεί στην βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων. Οι κυριότεροι άξονες στους οποίους στρέφεται η εταιρεία είναι η σωστή χρήση της ενέργειας του νερού και των πρώτων υλών κι όχι η σπατάλη. Επιπλέον, επιδιώκει την προώθηση ανανέωσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και την μείωση των εκπομπών επικίνδυνων αερίων (κυρίως του θερμοκηπίου).
Έρευνα και ανάπτυξη
Στον ΟΤΕ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσίων. Με αυτόν τον τρόπο ελαττώνεται η ανθρ. Δραστηριότητα στο περιβάλλον και σε δεύτερο επίπεδο οι επιπτώσεις της. Αξίζει να σημειωθεί η ενεργή συμμετοχή του ΟΤΕ σε αντίστοιχα ερευνητικά προγράμματα στο πλαίσιο της τεχνολογικής ανάπτυξης και έρευνας. Μάλιστα, σε συνεδριακές εκδηλώσεις στο εξωτερικό με διεθνή αναγνωρισιμότητα ο ΟΤΕ επέδειξε ορισμένες παρουσιάσεις οι οποίες εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα και σχολιάστηκαν θετικά.
Υποστήριξη περιβαλλοντικών δράσεων ΜΚΟ
Στον τομέα αυτό ο ΟΤΕ αναλαμβάνει δράσεις και πρωτοβουλίες με κατευθυντήρια γραμμή την προστασία του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει βρεθεί πολλές φορές στο πλευρό των εργαζομένων της και των οικογενειών τους για σοβαρά περιβαλλοντικά ζητήματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται η συνεργασία με την ΜΚΟ «Anima» για την απελευθέρωση γερακιών και άλλων πτηνών. Επίσης, στην παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, εργαζόμενοι του ΟΤΕ, μαζί με απλούς πολίτες, συμμετέχουν κάθε φορά σε μία σειρά δημιουργικών και οικολογικών δραστηριοτήτων όπως δενδροφυτεύσεις, καθαρισμοί ακτών και διαχωρισμό των απορριμμάτων σε ανακυκλώσιμα ή μη. Τέλος, στην προσπάθεια να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των εργαζομένων του, ο ΟΤΕ προβαίνει συνεχώς σε δημοσιεύσεις στο site της εταιρείας, ενημερώνοντας για κάθε ζήτημα που αφορά το περιβάλλον.


 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Τι είναι «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη» (Corporate Social Responsibility) ;

Με τον όρο αυτό (Ε.Κ.Ε/CSR) αναφερόμαστε στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων, πέρα από τις υπάρχουσες υποχρεώσεις της και τα όρια που θέτει ο νόμος. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την κοινωνία και αλληλεπιδρούν με αυτή. Άρα, επιβάλλεται να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί απέναντι σε κοινωνία και περιβάλλον, βοηθώντας στην βελτίωσή τους μέσα από πράξεις «κοινωνικής ευθύνης». Αυτές έχουν σκοπό τόσο να καλύψουν την ευθύνη που προαναφέρθηκε όσο και να βελτιώσουν την εικόνα της εταιρείας στο κοινωνικό σύνολο, ξεφεύγοντας από την τυχόν εικόνα της απρόσωπης επιχείρησης η οποία αποσκοπεί αποκλειστικά στο κέρδος.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η έννοια της ΕΚΕ έχει επαυξημένες νομικές βάσεις και προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα από πλέγμα νόμων και κανόνων, ώστε να προστατεύεται το περιβάλλον και να προωθείται μία βελτιωμένη επιχειρηματική ηθική, μέσα από πράξεις κοινωνικής ευθύνης. Έτσι, μέσα από πράξεις ενός λεγόμενου «Κοινωνικού Μάρκετινγκ», προωθείται μέσω πράξεων μία εικόνα σωστότερης συνεισφοράς στην κοινωνία και ευαισθητοποίηση των επιχειρηματιών όσον αφορά διάφορα κοινωνικά προβλήματα. [1]

CSR Europe

To CSR Europe είναι το κορυφαίο ευρωπαϊκό δίκτυο επιχειρήσεων για την εταιρική κοινωνική ευθύνη με περίπου 70 πολυεθνικές εταιρείες και 31 εθνικούς οργανισμούς-εταίρους ως μέλη. Η οργάνωση ιδρύθηκε το 1995 από ανώτερα διευθυντικά στελέχη ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Από τότε έχει εξελιχθεί σε ένα εμπνευσμένο δίκτυο των επιχειρηματιών που εργάζονται στην πρώτη γραμμή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε όλη την Ευρώπη και παγκοσμίως.
Enterprise 2020
Τον Οκτώβριο του 2010, το CSR Europe εγκαινίασε μία κοινή πρωτοβουλία, την Enterprise 2020, για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων μέσα από την συλλογική δράση και να υπερτονίσει την συνεισφορά των επιχειρήσεων σχετικά με την στρατηγική Ευρώπη 2020. Μία στρατηγική που προάχθηκε από την Ε.Ε. για έξυπνη, βιώσιμη ανάπτυξη, χωρίς αποκλεισμούς.
Από την έναρξή του το Enterprise 2020 έχει ταυτιστεί με την πρωτοβουλία για την ιδέα της ιδανικής εταιρείας και αποτελεί την ομπρέλα για όλες τις δραστηριότητες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην Ευρώπη.
Ένα μοναδικό μοντέλο παροχής υπηρεσιών
Για να βοηθήσει τις εταιρείες να μπουν σε πορεία προόδου ενόψει του Enterprise 2020 το CSR Europe έχει σχεδιάσει ένα μοναδικό μοντέλο παροχής υπηρεσιών το οποίο στοχεύει σε:
1)      Υποστήριξη εταιρειών στο χτίσιμο βιώσιμης ανταγωνιστικότητας παρέχοντας ένα σχέδιο για καινοτομίες και αλλαγές.
- Να μοιράσει και ν’ αναπτύξει βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της ΕΚΕ
- Να επωφεληθεί από την πρακτική έρευνα και τις υπηρεσίες πληροφοριών.
       2) Υιοθέτησης στενής συνεργασίας μεταξύ εταιρειών και μετόχων με την διερεύνηση καινούριων τρόπων συνεργασίας ώστε να εξασφαλίσουν ένα βιώσιμο μέλλον.
               - Να συνεργαστούν και να βρουν κοινές λύσεις με τους μετόχους όσον αφορά τα θέματα της εταιρείας
               - Να παράγουν εφικτά αποτελέσματα και μοντέλα τα οποία θα μπορούν να διαμοιράζονται
      3) Ενδυνάμωση της κυριαρχίας του CSR στην Ευρώπη μέσα από την συνεργασία με θεσμικά όργανα της ΕΕ και ένα ευρύτερο φάσμα διεθνών παικτών.
                - Να σχηματιστεί πολιτική ανάπτυξης για την Ευρωπαϊκή ΕΚΕ
                - Να συνεργαστεί με τους εθνικούς και παγκόσμιους οργανισμούς ΕΚΕ
    




EVENTS
Sustainable Food Summit
17-18 Jan’, San Fransisco
Η σύνοδος κορυφής της Β. Αμερικής θα τονίσει πρακτικές μεθόδους που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν οι εταιρείες τροφίμων ώστε να μειωθούν οι συνέπειες στην κοινωνία και το περιβάλλον.
Το S.F.S είναι μία σειρά διεθνών συνόδων κορυφής που επικεντρώνονται σε φλέγοντα ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζει η βιομηχανία τροφίμων. Κάποια από αυτά είναι η βιωσιμότητα και η οικολογικές ταμπέλες (όπως Organic Fair Τrade κλπ)
Sustaining and Implementing Universal Health Coverage
10 Feb’ 2012 Milan

What is Enterprise 2020
Τo CSR Europe εγκαινίασε την στρατηγική Enterprise 2020 τον Οκτώβριο του 2010. Οι προκλήσεις της εποχής στην Ευρώπη και τον κόσμο γενικότερα δρομολογούν ένα βαθύ μετασχηματισμό του κόσμου μας. Αυτές οι προκλήσεις μέσα στην επόμενη δεκαετία θα αμφισβητούν ολοένα και περισσότερο τα σημερινά πρότυπα διαβίωσης, εργασίας, μάθησης, επικοινωνίας, κατανάλωσης και διανομής των πόρων. Η στρατηγική Enterprise 2020 εγκαινιάστηκε για να εμποδίσει αυτήν την εξέλιξη. 
Στο πλαίσιο της στρατηγικής Ευρώπη 2020  της ΕΕ, η Enterprise 2020 υπογραμμίζει την συμβολή που μπορούν να πετύχουν οι επιχειρήσεις ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ. Οι στόχοι αυτοί είναι η δημιουργία μία έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς εταιρείας η οποία θα σημειώνει υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παραγωγικότητας και κοινωνικής συνοχής έως το 2020. Το Enterprise 2020 είναι μία νέα πρωτοβουλία η οποία δεσμεύσει τις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές και συνεργασίες με τους μετόχους ώστε να παρέχονται λύσεις σε διάφορα θέματα και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας. Μέσα από το Enterprise 2020 πολλές εταιρείες και μέτοχοι μπορούν να εκπονήσουν αντίστοιχα projects συνεργασίας και να αναπτύξουν τον τρόπο σκέψης και τα πρακτικά εργαλεία.
Στα πλαίσια του Enterprise 2020 για την περίοδο 2011-2013 το CSR Europe έχει θέσει ως προτεραιότητα έξι projects συνεργασίας. Από αυτήν την άποψη, το CSR Europe θα προσπαθήσει να παρέχει ενημερωτικά τεύχη για τα θέματα αυτά μέσω web seminars, συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων για τα μέλη του.
Το "Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη" είναι ένα Δίκτυο επιχειρήσεων με τη μορφή μη κερδοσκοπικού Σωματείου. Αποστολή του είναι η προώθηση της έννοιας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η προβολή της, τόσο προς τον επιχειρηματικό κόσμο όσο και προς το κοινωνικό περιβάλλον, με απώτερο στόχο την ισόρροπη επίτευξη κερδοφορίας και βιώσιμης ανάπτυξης.

Τον Μάϊο του 1994 μια ομάδα Ευρωπαίων Επιχειρηματιών και Διευθυντών επιχειρήσεων υπέγραψε την “ Ευρωπαϊκή Διακήρυξη των Επιχειρήσεων κατά του Κοινωνικού Αποκλεισμού “ με στόχο την ανεύρεση τρόπων για προαγωγή της κοινωνικής τους υπευθυνότητας.
Αποτέλεσμα αυτής της Διακήρυξης ήταν η δημιουργία το 1996 του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή(EBNSC).
Τον Οκτώβριο 1996 το ΕΒΕΑ, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο, διοργάνωσε ημερίδα με σκοπό την παρουσίαση σε μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Δικτύου προκειμένου στη συνέχεια να διερευνηθεί η δυνατότητα ίδρυσης ενός Ελληνικού Δικτύου Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή, αντίστοιχου με το ευρωπαϊκό. Στην εκδήλωση συμμετείχαν πολλές μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις και εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Δικτύου. Το 1999, στέλεχος του Ευρωπαϊκού Δικτύου(EBNSC) ανέλαβε νέα πρωτοβουλία για σύσταση και στην Ελλάδα Δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκε στο ΕΒΕΑ εκδήλωση με τη συμμετοχή των εκπροσώπων του EBNSC , επιχειρήσεων και τριών συλλογικών φορέων. Ακολούθησε η δημιουργία ολιγομελούς συντονιστικής επιτροπής για τη δημιουργία Ελληνικού Δικτύου. Το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου, δεκατρείς ελληνικές επιχειρήσεις μαζί με τρεις συλλογικούς επιχειρηματικούς φορείς κατέληξαν στην υπογραφή της διακήρυξης για την ίδρυση του “Ελληνικού Δικτύου για την Κοινωνική Συνοχή”. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του της 27ης Νοεμβρίου 2002 και μετά από τις απαιτούμενες ενέργειες, το Δίκτυο άλλαξε τη νομική μορφή του σε μη κερδοσκοπικό Σωματείο.
Ορόσημα - Τοπικά
2001
Αλλαγή της ονομασίας του Δικτύου σε “Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη”


2001
Ολοκληρώνεται η πρώτη ποιοτική έρευνα στην Ελλάδα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη με πρωτοβουλία του Ελληνικού Δικτύου σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο.






2006
Υπογράφεται με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας Μνημόνιο 
Συνεργασίας για προώθηση της ισότητας των δύο φύλων στους χώρους εργασίας




2007
Τα μέλη του Δικτύου φθάνουν τα 100






Στόχοι / Δραστηριότητες / Προτεραιότητες


Για την πραγμάτωση της Αποστολής του, το Δίκτυο έχει θέσει ως στόχους :
·         - Τη συνεχή ενημέρωση και διάδοση πληροφοριών στον τομέα της ΕΚΕ,
·         - Τη δικτύωση και συνεργασία με επιχειρήσεις, συλλογικούς και άλλους φορείς σε κάθε επίπεδο για την ανταλλαγή και διάχυση πληροφοριών,
·         - Την ευαισθητοποίηση της επιχειρηματικής κοινότητας και του κοινού για την κοινωνική δράση και συμβολή των επιχειρήσεων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο,
·         - Την κινητοποίηση και ανάπτυξη συνεργασιών για την προώθηση προγραμμάτων συλλογικής προσφοράς και την από κοινού αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων,
·         - Τη μεταφορά, προσαρμογή και διάδοση καλών πρακτικών στον τομέα της κοινωνικής συνοχής και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,
·         - Την με κάθε άλλη μορφή ανάπτυξη δράσης των επιχειρήσεων για την επίτευξη των σκοπών του.
Στις προτεραιότητές του είναι:
  • - Η συλλογή νέων στοιχείων σχετικά με την κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων,
  • - Η αύξηση της ενημέρωσης και υποστήριξη των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων στην ανάπτυξη φιλοσοφίας για Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη,
  • - Η υποστήριξη και διάχυση της «Ευρωπαϊκής Σύμπραξης για την εταιρική κοινωνική ευθύνη» ( European Alliance for CSR ),
  • - Η αύξηση των μελών του,
  • - Η ανάπτυξη συνεργασιών με φορείς του Δημοσίου Τομέα,
  • - Ανάπτυξη κοινών δράσεων μεταξύ των μελών του για αντιμετώπιση έκτακτων κοινωνικών ή περιβαλλοντικών αλλαγών,
  • - Ανάπτυξη κώδικα δεοντολογίας που θα υπογράφουν τα μέλη του.

Επιχειρηματική προσέγγιση

Πως αντιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις την Ε.Κ.Ε.

Ύστερα από έρευνα που έγινε πρόσφατα σε διεθνές επίπεδο, προέκυψε ότι οι επιχειρήσεις κατανοούν με διαφορετικό τρόπο την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Το άνοιγμα της κλιμάκωσης της κατανόησης είναι μεγάλο και μπορεί να χωριστεί στα εξής επίπεδα:

1. Στο πρώτο επίπεδο εντάσσονται επιχειρήσεις που θεωρούν ότι κοινωνική ευθύνη είναι η παροχή εργασίας στο προσωπικό τους και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για αυτές ηθική συμπεριφορά σημαίνει σεβασμός της νομοθεσίας. Βέβαια, στην περίπτωση αυτή δεν μπορούμε να πούμε ότι λόγω του ότι οι επιχειρήσεις αυτές σέβονται τους νόμους είναι και κοινωνικά υπεύθυνες.
2. Σε ένα λίγο υψηλότερο επίπεδο, η Ε.Κ.Ε. εξομοιώνεται με την αγαθοεργία. Στο επίπεδο αυτό οι επιχειρήσεις δημιουργούν συνήθως ένα ίδρυμα μέσα από το οποίο προωθούν τις δωρεές τους.
3. Στο επίπεδο των “αρνητικών κριτηρίων” έχουμε επιχειρήσεις που λένε ότι “δεν προξενούν ζημιά”. Δεν μολύνουν το περιβάλλον, δεν καταναλώνουν μη ανανεώσιμους φυσικούς πόρους, δεν παράγουν επιβλαβή προϊόντα.
4. Το επόμενο επίπεδο, γνωστό ως “θετικές δράσεις”, για μερικές επιχειρήσεις σημαίνει θετική ενασχόληση με κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, ως μέρος της εσωτερικής τους δυναμικής. Για παράδειγμα εντάσσουν στις στρατηγικές τους κάποιο σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης ή απασχολούν άτομα από μειονεκτούσες ομάδες.
5. Πέμπτο είναι το επίπεδο της “παγκόσμιας επιρροής”. Εδώ οι επιχειρήσεις δέχονται ότι έχουν επιρροή και ευθύνη που ξεπερνά το χώρο στον οποίο είναι δραστηριοποιημένες. Αυτό περιλαμβάνει και επιχειρήσεις που διενεργούν κοινωνικούς ελέγχους στην παραγωγική τους αλυσίδα.
6. Τέλος έχουμε το επίπεδο “ενσωμάτωσης αποστολής και ευθύνης”. Πρόκειται για καινοτόμες επιχειρήσεις που έχουν δημιουργηθεί σε συνεργασία με ΜΚΟ ή άλλους κοινωνικούς φορείς στην Ολλανδία, το Βέλγιο, τον Καναδά κ.λ.π. ειδικά με στόχο την παραγωγή προϊόντων ή υπηρεσιών που σε όλα τα στάδια λαμβάνουν υπόψη τις αρχές της Ε.Κ.Ε.


Πως εφαρμόζουν την Ε.Κ.Ε. οι επιχειρήσεις

Αντικατοπτρίζοντας τις πιο πάνω διαφορετικές αντιλήψεις, οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν δράσεις Ε.Κ.Ε. με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Θα επιχειρήσουμε και εδώ μια κλιμάκωση.

1. Το πρώτο επίπεδο είναι εκείνο πέρα από το οποίο πολλές επιχειρήσεις δεν προχωρούν. Απλά συντάσσουν έναν κώδικα ηθικής ή έναν οδηγό καλής συμπεριφοράς, στον οποίο εκθέτουν μια σειρά από προθέσεις και παραινέσεις σχετικά με την κοινωνία και το περιβάλλον.
2. Στο επόμενο επίπεδο βρίσκονται επιχειρήσεις που επιθυμούν έντονα την έναρξη ενός συγκεκριμένου προγράμματος που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Ε.Κ.Ε. Για παράδειγμα η υιοθέτηση ενός συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης ή η συζήτηση με ένα προμηθευτή σχετικά με τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού του αν αυτός λειτουργεί κυρίως σε χώρα του τρίτου κόσμου. Στο επίπεδο αυτό η επιχείρηση έχει δραστηριοποιηθεί αλλά ενεργεί ανεξάρτητα και χωρίς συνεργασία με άλλους φορείς. Είναι η επιχείρηση που μόνη της θέτει τους στόχους, αναλαμβάνει τις δράσεις, προβαίνει σε ελέγχους. Οι δράσεις μπορεί να είναι εφαπτόμενες ή άμεσα σχετικές με τις βασικές λειτουργίες της.
3. Στο επίπεδο αυτό έχουμε επιχειρήσεις που αποφασίζουν να εφαρμόσουν κάποιο σύστημα αξιολόγησης των δράσεων Ε.Κ.Ε. Αυτό το διαγνωστικό εργαλείο μπορεί να είναι μοναδικό για την επιχείρηση ή να είναι κάποιο από τα αναγνωρισμένα πρότυπα. Παραδείγματα είναι το EMAS και το ISO 14001 για το περιβάλλον, ή το SA 8000 για το ανθρώπινο δυναμικό. Όταν χρησιμοποιείται ένα εξωτερικό διαγνωστικό πρότυπο, η αξιολόγηση μπορεί να γίνεται είτε εσωτερικά ή από έναν εξωτερικό σύμβουλο.
4. Το τέταρτο επίπεδο είναι εκείνο κατά το οποίο η Ε.Κ.Ε. ενσωματώνεται στην επιχείρηση στο πλαίσιο ενός πλήρως εξειδικευμένου συστήματος διαχείρισης. Αυτή η προσέγγιση αφορά κυρίως θέματα περιβάλλοντος και λιγότερο κοινωνίας. Όταν υπάρχει για παράδειγμα ένα σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης αυτό σημαίνει ότι όταν λαμβάνονται οποιεσδήποτε αποφάσεις πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η περιβαλλοντική πλευρά τους.
5. Τέλος, στο επίπεδο αυτό έχουμε επιχειρήσεις που δεν αρκούνται μόνον στην εφαρμογή ενός προτύπου ή εξειδικευμένου συστήματος διαχείρισης. Προχωρούν σε διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη τους σχετικά με τους στόχους των προγραμμάτων Ε.Κ.Ε., τα στάδια εφαρμογής, την ποιότητα των ελέγχων, τη δυνατότητα ευρύτερης επικοινωνίας των αποτελεσμάτων κ.λ.π. και καταλήγουν σε δράσεις μέσα από τις οποίες θα έχουν όφελος και τα δύο μέρη (επιχείρηση και ενδιαφερόμενα μέρη). 

ΕΚΕ και ΜΜΕπιχειρήσεις

Η σημασία της ΕΚΕ για τις ΜΜΕ είναι διττή. Αφορά τόσο την αυθύπαρκτη και αυτόνομη λειτουργία και συνεισφορά τους στο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον όπου λειτουργούν, όσο και τη σχέση τους με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, για τις οποίες αποτελούν προμηθευτή, υπεργολάβο ή συνεργάτη κάθε μορφής.
Το πληροφοριακό φυλλάδιο αναπτύχθηκε για να προβάλει να συνοπτικό τρόπο προς τις ΜΜΕ κεντρικά μηνύματα για τα οφέλη που έχουν από την εφαρμογή δράσεων ΕΚΕ και που έχουν σχέση με την:
  • - Επίδρασή της ΕΚΕ στο Ανθρώπινο Δυναμικό
  • - Δυνατότητα απόκτησης συγκριτικών πλεονεκτημάτων στην αγορά
  • - Ενίσχυση των σχέσεων καλής γειτονίας και προώθηση της θετικής εικόνας της επιχείρησης σε τοπικό, περιφερειακό ή κλαδικό επίπεδο
  • - Επέκταση και βελτίωση της φήμης της επιχείρησης τόσο προς το εσωτερικό όσο και προς το εξωτερικό περιβάλλον
  • - Εξοικονόμηση κόστους και διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των επενδύσεων για το περιβάλλον





[1] Πληροφορίες με βάση την σελίδα: http://goo.gl/qPBge (Wikipedia)


Παρουσίαση

 



Ομάδα: "The Revolutionists" 
Γαργαλάκος Νίκος
Κουτσοχρήστος Αλέξανδρος-Ηρακλής
Φιλιππαίος Παναγιώτης
Γαλούνης Βασίλης-Μιχαήλ
Μενιουδάκης Βασίλης

No comments: