Wednesday, January 4, 2012

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ - LOREAL

CREATIVE 4CE:
Παπαγεωργίου Σωτηρία
Μαυρουδή Ελευθερία
Κουβαρδά Φωτεινή
Izbisciuc Dorina
Βεϊκουμ Διονύσης
Loreal paris!!!ppt

L'Oréal Paris

Η L'Oréal Paris βρίσκεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρείες καλλυντικών παγκοσμίως. Με παρουσία σε 120 χώρες, με περισσότερες από 300 θυγατρικές εταιρίες σε ολόκληρο τον κόσμο, με 40 εργοστάσια παγκοσμίως, με παραγωγή 12,9 εκατομμύριων προϊόντων ημερησίως, 67.500 εργαζόμενους και 23 διεθνείς μάρκες(L’Oreal Professionel, Kérastase, Redken, Matrix, Garnier, L’Oreal Paris, Maybeline, Vichy, Skinceutical, Inneov, La Roche-Possay, Lancôme, Biotherm, The Body Shop, Kiehl’s, Shu Uemura, Helena Rubinstei n, Ralph Lauren, Cacharel, Viktor & Rolf, Diesel, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent) εχει ως φιλοσοφία να καινοτομεί και να προσφέρει τα καλύτερα προϊόντα, στην καλύτερη τιμή.


Ένας από τους βασικότερους στόχους της είναι η επιστημονική καινοτομία γι’αυτο και διαθέτει 3%(€500 εκατομμύρια) του παγκόσμιου ετήσιου κέρδους της στην έρευνα. Με 16 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης,13 κέντρα κοσμετολογίας ερευνητές και επιστήμονες της παρατηρούν τις συνήθειες ομορφιάς και τις μεταφράζουν σε ασφαλή προϊόντα που απαντούν στις διαφορετικές ανάγκες των λαών παγκοσμίως. Δημιουργεί 7.000 νέες φόρμουλες το χρόνο.



Εταιρική κοινωνική ευθυνη

«Δεσμευόμαστε στην ανάληψη δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με στόχο να συνεισφέρουμε στο να γίνει ο κόσμος πιο όμορφος.» δήλωσε ο Jean-Paul Agon, γενικός διευθυντής του ομίλου L'Oréal.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένα βασικό στοιχειό που χαρακτηρίζει το προφίλ της εταιρίας. Ενδιαφέρεται για ποικίλα κοινωνικά θέματα και συνεισφέρει στην επίλυση τους με διάφορες δράσεις ανά τον κόσμο. Το 2010 ψηφίστηκε από το Εthisphere Ιnstitute ως η πιο ηθική εταιρία του κόσμου। Μέσα από την εταιρική κοινωνική ευθύνη η L’Oréal Paris έχει αποστολή να συνεισφέρει με ανθρωπιστικές δράσεις για την ευημερία όλων των γυναικών και ανδρών του κόσμου. Τέλος οι εκπρόσωποι(οι άνθρωποι που διαφημίζουν τα προϊόντα) της εταιρίας επιλέγονται με κριτήριο συνεισφορά τους στο κοινωνικό σύνολο τους και ότι αποτελούν κοινωνικά πρότυπα.


Τα θέματα που ασχολείται

Ενδεικτικές δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρίας είναι:

* Θεσμοθέτηση των βραβείων «LOREAL-UNESCO - Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη» μέσω των οποίων έχουν βραβευθεί 57 διακεκριμένες γυναίκες επιστήμονες, από 27 χώρες, με χρηματικό έπαθλο 100.000 δολαρίων η κάθε μία. Επίσης, έχουν δοθεί 135 διεθνείς υποτροφίες σε νεαρές ερευνήτριες από 71 χώρες. Στην Ελλάδα ο θεσμός λειτουργεί από το 2006, έχοντας βραβεύσει 8 ερευνήτριες, με το χρηματικό έπαθλο των 10.000€ την καθεμία.

* Συνεργασία με την UNESCO για την υλοποίηση της παγκόσμιας εκστρατείας ενημέρωσης και πρόληψης του AIDS “Κομμωτές ενάντια στο AIDS”, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των κομμωτών πελατών της L’Oréal που αγγίζουν τα 2,5 εκατομμύρια.

* Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Look Good, Feel better» για την υποστήριξη των γυναικών που έχουν προσβληθεί από καρκίνο ώστε να αντιμετωπίσουν την ασθένεια τους και να ξεπεράσουν τα προβλήματα της εξωτερικής τους εμφάνισης.

* Τέχνη και πολιτισμός:Η μακρόχρονη συνεργασία μας με το φεστιβάλ των Καννών, τη διοργάνωση με το μεγαλύτερο κύρος παγκοσμίως, καθώς και με τα fashion weeks στις μεγαλύτερες πρωτεύουσες, αντανακλούν το πάθος μας για τη δημιουργικότητα και την τέχνη.

Επιπλέον η εταιρική κοινωνική ευθηνή στην L’Oréal Paris εκφράζεται και μέσα από τις ενέργειες της για τη βιώσιμη ανάπτυξη με την εφαρμογή πρακτικών του eco efficiency αφού η εταιρεία έχει επιτύχει:
95% ανάκτηση αποβλήτων
13% μείωση βάρους συσκευασιών
17% μείωση χρησιμοποιούμενης ενέργειας
24% ελάττωση σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
23% μείωση κατανάλωσης νερού
6% μείωση στη δημιουργία αποβλήτων
* Επένδυση 800 εκ για τη δημιουργία in vitro μοντέλου ανθρώπινης επιδερμίδας με αποτέλεσμα την εξάλειψη των πειραμάτων σε ζώα.
* Βάσει των αρχών της πράσινης χημείας και κατόπιν ερευνών διάρκειας 7 ετών δημιουργήθηκε το πρώτο φιλικό προς το περιβάλλον καλλυντικό μόριο το Pro-Xylane το οποίο αποτελεί συστατικό των προϊόντων αντιγήρανσης της L’Oréal Paris, της Helena Rubinstein, της Garnier και της La Roche-Posay.

Αξίζει επίσης να αναφέρομαι ότι το 2009 η L'Oréal γιόρτασε την 100ή της επέτειο και πραγματοποίησε 100 προγράμματα αλληλεγγύης που κινήθηκαν σε τρείς άξονες κοινωνικής δράσης:

· Την εκπαίδευση

· Την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων

· Την προώθηση της επιστημονικής έρευνας

Οι πρωτοβουλίες αυτές ανταποκρίνονται στις ανάγκες που προκύπτουν σε τοπικό επίπεδο, συνάδουν με τον εκάστοτε πολιτισμό και έχουν ως στόχο:

· Την κατάρτιση νέων γυναικών που ζουν σε συνθήκες αποκλεισμού σε επαγγέλματα σχετικά με την ομορφιά: ενδεικτικά αναφέρεται το παράδειγμα της L'Oréal Βραζιλίας, η οποία υποστηρίζει και ενισχύει δράσεις που αφορούν στη δημιουργία σχολείου για την επαγγελματική κατάρτιση μη προνομιούχων νέων σε επαγγέλματα ομορφιάς.

· Τη στήριξη ατόμων με ειδικές ανάγκες: ενδεικτικά, το πρόγραμμα «Αγγίζοντας Χρώματα», στη Σιγκαπούρη, στοχεύει στην υποστήριξη 10 0 τυφλών ατόμων ώστε να αναπτύξουν το αίσθημα της αυτοπεποίθησης και της ανεξαρτησίας σε ό, τι αφορά στην προσωπική τους περιποίηση, μέσα από την εκμάθηση καθημερινών κινήσεων ομορφιάς.

· Την πρόσβαση στην εκπαίδευση μη προνομιούχων νέων και παιδιών: για παράδειγμα, στην Πορτογαλία, το πρόγραμμα «Έρευνα για καλύτερη εκπαίδευση» στοχεύει στην επαγγελματική ένταξη των ανεκπαίδευτων νέων που προέρχονται από μειονότητες.

· Την προώθηση της επιστήμης: ενδεικτικά, η L'Oréal Ινδονησίας οργανώνει και υποστηρίζει προγράμματα για τη γνωριμία των φοιτητών με τις επιστήμες σε 10 υποβαθμισμένα κολέγια.

· Στην Ελλάδα υποστηρίζει 2 εστίες κοριτσιών, οι οποίες φιλοξενούν 40 παιδιά που έχουν βιώσει δύσκολες οικογενειακές συνθήκες. Η οικονομική στήριξη που παρέχει η εταιρεία αποσκοπεί στην καλύτερη διαβίωση των παιδιών και την ενθάρρυνσή τους σε θέματα εκπαίδευσης. Η στήριξη αυτών των εστιών πλαισιώνεται από ένα πρόγραμμα συναντήσεων και εκπαιδευτικών δράσεων με εθελοντές/εργαζόμενους της L'Oréal.

Κατηγορίες και άλλες δικαστικές μάχες της L'Oréal me θεμα την εταιρικη κοινωνικη ευθυνη .

Στις 11 Αυγούστου 2005, το Ανώτατο Δικαστήριο της Καλιφόρνιας αποφάσισε ότι ο πρώην διευθυντής πωλήσεων της L'Oréal , Elyse Yanowitz είχε επικαλεστεί μία κατάλληλη αιτία αγωγής για τερματισμός αντιποίνων σύμφωνα με τον Νομοσχέδιο περί δίκαιης απασχόλησης και στέγασης της Καλιφόρνιας και ανέπεμψε την υπόθεση προς εκδίκαση. Η υπόθεση προέκυψε από ένα περιστατικό του 1997 στο οποίο ο Jack Wiswall, τότε ο γενικός διευθυντής για τα αρώματα από σχεδιαστές, κατά ισχυρισμών, είπε στον Yanowitz να απολύσει μια μαύρη πωλήτρια παρά την καλή επίδοσή της. Όταν ο Yanowitz αρνήθηκε Wiswall του έδειξε μια "σέξι" ξανθιά και είπε: « Γαμώτο, φέρε μου μία που μοιάζει με αυτή."Ο Wiswall αποσύρθηκε ως πρόεδρος του τμήματος προϊόντων πολυτελείας της L'Oréal στις ΗΠΑ στο τέλος του 2006.

Τον Μάιο του 2007, L'Oréal ήταν ένας από τους μερικούς κατασκευαστές καλλυντικών,που με την εντολή του Οργανισμού Διαχείρισης Θεραπευτικών Αγαθών της Αυστραλίας αναγκάστηκε να αποσύρει τη διαφήμιση σχετικά με τις δυνατότητες απομάκρυνσης ρυτίδων των προϊόντων της.

Τον Ιούλιο του 2007,ενα πρόστιμο 30.000 επιβλήθηκε στη εταιρεία Garnier της L'Oréal και σε μια εξωτερική υπηρεσία απασχόλησης για τις πρακτικές πρόσληψής τους που αποκλείονταν σκόπιμα μη-λευκές γυναίκες από την εκστρατεία προώθησης του σαμπουάν της, "Fructis Style». Η L'Oréal λέει ότι η απόφαση αυτή είναι "ακατανόητη ",και θα αμφισβητηθεί στο δικαστήριο.

Τον Ιούλιο του 2007, η Βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων επιτέθηκαν στη L'Oréal για μια τηλεοπτική διαφήμιση για το μασκαρά «Telescopic», με την ηθοποιό Penélope Cruz, δηλώνοντας ότι το μάσκαρα «θα κάνει τις βλεφαρίδες σας 60% μεγαλύτερες." Στην πραγματικότητα, το μόνο που έκανε το μάσκαρα ήταν οι βλεφαρίδες να φαίνονται 60% μεγαλύτερες, με το διαχωρισμό και την πύκνωση στις ρίζες και άκρες των βλεφαρίδων. Επίσης, παρέλειψε να δηλώσει ότι το μοντέλο φορούσε ψεύτικες βλεφαρίδες

Τον Ιούλιο του 2011, η Βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων ανέλαβε δράση κατά της L'Oréal, όταν απαγόρευσε δύο διαφημίσεις της Lancôme στο Ηνωμένο Βασίλειο με την ηθοποιό Julia Roberts και το μοντέλο Christy Turlington. Ο οργανισμός εξέδωσε την απαγόρευση μετά τη δήλωση του βρετανικού πολιτικού Jo Swinson ότι οι δύο διαφημίσεις διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και χειροτερεύουν το πρόβλημα αυτο-εικόνας των γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο. L'Oréal αναγνώρισε ότι οι φωτογραφίες είχαν «διορθωθεί» από φωτογράφους, αλλά υποστήριξε ότι τα δύο καλλυντικά προϊόντα, θα μπορούσαν πραγματικά να παράγουν τα αποτελέσματα που απεικονίζονται στις διαφημίσεις και ότι τα αποτελέσματα από τα προϊόντα αυτά είχαν αποδειχθεί επιστημονικώς.

You're worth it - if white.Η L'Oréal κρίθηκε ένοχη για ρατσισμό.

• Πρώτη μεγάλη γαλλική εταιρεία που θα καταδικαστεί για τη φυλετική προκατάληψη.

Στέλεχος του γίγαντα των καλλυντικών L'Oréal βρέθηκε ένοχος για φυλετικές διακρίσεις, αφού ζήτησε τον αποκλεισμό των μη λευκών γυναικών από την προώθηση του σαμπουάν της.

Σε μια υπόθεση-ορόσημο, η εταιρεία Garnier της αυτοκρατορίας ομορφιάς, μαζί με ένα γραφείο απασχόλησης που προσέλαβαν, επιβλήθηκαν με πρόστιμο 30.000 (£ 20.300) η κάθε μία μετά την πρόσληψη γυναικών με βάση την φυλή. Η ιστορική απόφαση - η πρώτη φορά που μια μεγάλη εταιρεία έχει βρεθεί ένοχη για συστηματικές φυλετικές διακρίσεις στη Γαλλία- είδε ένας ανώτερος στέλεχος της εταιρείας να του δοθεί μια τρίμηνη ποινή φυλάκισης με αναστολή.

Η γαλλική ομάδα SOS Racisme έφερε στο φως της δημοσιότητας την υπόθεση κατά της L'Oréal, η μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο, κατά τη διάρκεια της εκστρατείας της το 2000.Η Garnier Γαλλία ζητούσε πωλήτριες για να προωθήσει τη σειρά των σαμπουάν Fructis Style στα σούπερ μάρκετ έξω από το Παρίσι. Ήθελαν νέες γυναίκες να μοιράζουν τα δείγματα και να συζητήσουν για τη κομμωτική με τους αγοραστές.

Τον Ιούλιο του 2000, ένα φαξ έδειξε λεπτομερώς το προφίλ των μοντέλων που ζητούσε η L'Oréal,οι οποίες γυναίκες θα πρέπει να είναι 18 έως 22, το μέγεθος 38-42 (Ηνωμένο Βασίλειο μέγεθος 10-14) και "BBR", τα αρχικά για bleu, blanc, rouge, τα χρώματα της γαλλικής σημαίας। Οι εισαγγελείς υποστήριξαν ότι BBR, μια συντομογραφία που χρησιμοποιείται από την άκρα δεξιά, ήταν επίσης ένα πολύ γνωστό κώδικα μεταξύ των εργοδοτών να σημαίνει «λευκός Γάλλος» και όχι εκείνοι με υπόβαθρο από την βόρεια Αφρική, την Αφρική και την Ασία.

Christine Cassan, πρώην υπάλληλος σε Districom, μια επιχείρηση επικοινωνιών που ενεργεί για την Garnier, δήλωσε στο δικαστήριο ότι οι πελάτες της απαιτούσαν λευκές γυναίκες. Είπε ότι όταν τους παρουσίασε «έγχρωμες» υποψήφιες μια ανώτερή της από την εταιρεία είχε πει ότι « την είχε βαρεθεί την Christine και τους Άραβες της".

Μια γυναίκα που εργάζεται στο τμήμα πρόσληψης προσωπικού, δήλωσε ότι όταν είχαν υποψήφιοι με ονόματα που ακουγόταν ξένα ή οι φωτογραφίες τους έδειχναν ότι οι υποψήφιοι ήταν από Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία ή άλλης αφρικανικής προέλευσης, ήταν αναγκασμένοι να τους αποκλείσουν. Ένας άλλος είπε: «Είχα μια φορά μια καλή γυναίκα υποψήφια, αλλά ήταν μη-λευκή, έπρεπε να ζητήσω από κάποιον να προσποιηθεί ότι η λίστα μας ήταν γεμάτη. Ήταν πραγματικά δύσκολο…»

Ένας έμπειρος υποψήφιος είπε ότι συνειδητοποίησε ότι δεν ήταν επιλέξιμος, διότι ήταν μικτής καταγωγής. Σε ένα κανονικό δείγμα γυναικών που προσλαμβάνονται για παρόμοιες εργασίες, περίπου το 40% θα ήταν μη-λευκοί. Για το έργο Fructis, λιγότερο από το 4% ήταν «μη ευρωπαϊκής» προέλευσης.

SOS Racisme δήλωσε ότι εκατοντάδες θέσεις εργασίας είχαν υποστεί διακρίσεις σε αυτή την υπόθεση. Η Garnier και η εταιρεία πρόσληψης προσωπικού είχαν αρχικά αθωωθεί, αλλά το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ανέτρεψε την απόφαση ένα χρόνο μετά. Ο πρώην επικεφαλής της Garnier και ένας ανώτερος στέλεχος από τον οργανισμό πρόσληψης αθωώθηκαν.

Αντί-ρατσισμού ακτιβιστές στη Γαλλία χαιρέτισαν την απόφαση. Οι φυλετικές διακρίσεις στην απασχόληση είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στη Γαλλία, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τρεις από τις τέσσερις εταιρείες προτιμούν λευκούς εργάτες.

Η Rachida Dati, η υπουργός Δικαιοσύνης του πρόεδρου Νικολά Σαρκοζί , η πρώτη γυναίκα βόρειο αφρικανικής καταγωγής να κατέχει υπουργική θέση, έχει αποφανθεί ότι ειδικά τμήματα στα γραφεία των εισαγγελέων θα πρέπει να συσταθούν για την αντιμετώπιση των φυλετικών διακρίσεων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Είναι πολύ ωραίο και άξιο επαίνου να βλέπεις μια εταιρία καλλυντικών που ασχολείται με την εξωτερική εμφάνιση και που ασκεί πολύ μεγάλη επιρροή στην αδυναμία των ανθρώπων να θέλουν συνεχώς να δείχνουν όμορφοι και να νεότεροι, να συνεισφέρει ενεργά στο κοινωνικό σύνολο να θέλει να κάνει τον κόσμο που ζούμε πιο όμορφο και πιο βιώσιμο και να ανταποκρίνεται στα πρότυπα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης .


ΠΗΓΕΣ:

www.lorealparis.gr

http://www.sustainabledevelopment.loreal.com/

http://www.capitalhealth.gr/Article.aspx?id=749248

http://www.guardian.co.uk/world/2007/jul/07/france.angeliquechrisafis

CSR Europe

Η CSR Europe είναι το κορυφαίο ευρωπαϊκό δίκτυο επιχειρήσεων για την εταιρική κοινωνική ευθύνη με περίπου 70 πολυεθνικές εταιρείες και 31 εθνικούς οργανισμούς . Η οργάνωση ιδρύθηκε το 1995 από τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη ευρωπαϊκών επιχειρήσεων με πρωτοβουλία του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Jacques Delors. Από τότε έχει εξελιχθεί σε ένα εμπνευσμένο δίκτυο των επιχειρηματιών που εργάζονται στην πρώτη γραμμή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε όλη την Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο.

Η CSR Europe είναι το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη που περιλαμβάνει 31 επιχειρήσεις από 25 διαφορετικές χώρες.

Τον Οκτώβριο του 2010, το CSR Europe εγκαινίασε μια κοινή πρωτοβουλία, το Enterprise 2020 για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων μέσω συνεργατικών δράσεων και στη διαμόρφωση της συνεισφοράς των επιχειρήσεων στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Από την αρχή, το Enterprise 2020 έγινε το σημείο αναφοράς για την ιδανική συμμαχία για το μέλλον και αποτελεί την ομπρέλα για όλες τις δραστηριότητες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην Ευρώπης.

Η CSR Europe έχει σχεδιάσει ένα μοντέλο παροχής υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις – μέλη της με στόχο:

1 . Την υποστήριξη των επιχειρήσεων για την εφαρμογή ενός βιώσιμου ανταγωνισμού

2 . Την προώθηση στενής συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών και των προμηθευτών τους και

3 . Την ενδυνάμωση της παγκόσμιας ηγεσίας της CSR μέσω μιας στενής συνεργασίας με ευρωπαϊκούς φορείς και διεθνείς παίχτες.

CSR Europe is uniquely placed to host the conversation between progressive business and the European institutions on how the greatest challenges of maintaining responsible and sustainable economic growth within environmental limits can be achieved.”

"We welcome Enterprise 2020 as a significant contribution to engaging businesses and stakeholders in co-building practical solutions in support of the Europe 2020 strategy", Antonio Tajani, Vice-President of the European Commission, Enterprise 2020



πηγή: www.csreurope.org

CSR HELLAS

‘Ιδρυση:

Τον Μάϊο του 1994 μια ομάδα Ευρωπαίων Επιχειρηματιών και Διευθυντών επιχειρήσεων υπέγραψε την “Ευρωπαϊκή Διακήρυξη των Επιχειρήσεων κατά του Κοινωνικού Αποκλεισμού“ με στόχο την ανεύρεση τρόπων για προαγωγή της κοινωνικής τους υπευθυνότητας.

Αποτέλεσμα αυτής της Διακήρυξης ήταν η δημιουργία το 1995 του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή (EBNSC).

Ένας από τους βασικούς στόχους του Δικτύου αυτού ήταν και η υποστήριξη δημιουργίας αντίστοιχων Εθνικών Δικτύων.

Τον Οκτώβριο 1996 το ΕΒΕΑ, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο, διοργάνωσε ημερίδα με σκοπό την παρουσίαση σε μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Δικτύου προκειμένου στη συνέχεια να διερευνηθεί η δυνατότητα ίδρυσης ενός Ελληνικού Δικτύου Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή, αντίστοιχου με το ευρωπαϊκό.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν 18 μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις και εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Δικτύου.

Οι 18 εταιρίες που έλαβαν μέρος στην ημερίδα ήταν:

Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ Α.Ε.– Βωξίτες Παρνασσού Α.Ε. – Interamerican Α.Ε. – Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. - Levi Strauss Hellas – Βιοχάλκο Α.Ε.- Triumph International A.G. – ΔΕΛΤΑ Α.Ε. – Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. – Γιώτης Α.Ε. – Ελληνική Εταιρία Εμφιαλώσεων 3Ε Α.Ε. - Siemens A.E. – Tasty Foods A.E. – Αθηναϊκή Χαρτοποιία Α.Ε. - Μπισκότα Παπαδοπούλου Α.Ε. – ΦΑΓΕ Α.Ε. - Allianz A.E. – FANCO A.E.

Το 1999, στέλεχος του Ευρωπαϊκού Δικτύου(EBNSC) ανέλαβε νέα πρωτοβουλία για σύσταση και στην Ελλάδα Δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκε στο ΕΒΕΑ εκδήλωση με τη συμμετοχή των εκπροσώπων του EBNSC , 12 επιχειρήσεων και τριών συλλογικών φορέων (ΕΒΕΑ, ΣΕΒ και ΣΒΒΕ). Ακολούθησε η δημιουργία ολιγομελούς συντονιστικής επιτροπής για τη δημιουργία Ελληνικού Δικτύου.

Το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου, δεκατρείς ελληνικές επιχειρήσεις μαζί με τους τρεις πιο πάνω συλλογικούς επιχειρηματικούς φορείς κατέληξαν στην υπογραφή της διακήρυξης για την ίδρυση του “Ελληνικού Δικτύου για την Κοινωνική Συνοχή”.

Το σχετικό καταστατικό της Αστικής – Μη κερδοσκοπικής εταιρίας τροποποιήθηκε δύο φορές.

Με την πρώτη τροποποίηση του καταστατικού άλλαξε και η ονομασία του Δικτύου σε “Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη” (Δίκτυο) με την αντίστοιχη αγγλική μετάφραση “Hellenic Network for Corporate Social Responsibility” (HNCSR), ενώ με τη δεύτερη τροποποίηση το Δίκτυο άλλαξε τη νομική μορφή του σε μη κερδοσκοπικό Σωματείο.

Ιδρυτική Διακήρυξη


Ηλεκτρονική Διεύθυνση

Ο κόσμος μας χαρακτηρίζεται από έναν διαρκώς διευρυνόμενο οικουμενισμό, τόσο στη διακίνηση και διαμόρφωση ιδεών, αντιλήψεων, συμπεριφορών και προτύπων, όσο και στους τομείς της οικονομίας και της τεχνολογικής εξέλιξης. Προϊόντα, υπηρεσίες, κεφάλαιο και άνθρωποι μετακινούνται πλέον ευκολότερα από ποτέ.

Ταυτόχρονα, οι νέες τεχνολογίες, σε συνδυασμό με τη νέα τεχνογνωσία σε ότι αφορά τη ρυθμιστική οργάνωση των αγορών, μετασχηματίζουν νευραλγικούς τομείς της παγκόσμιας οικονομίας - ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική, μεταφορές - απεξαρτώντας τους σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτικές διαδικασίες και προσδίδοντας έναν ολοένα σημαντικότερο ρόλο στις αγορές. Η παρέμβαση του κράτους σε περιοχές στις οποίες άλλοτε κυριαρχούσε, σταδιακά μειώνεται, προς όφελος μικροτέρων, πολύ πιο ευέλικτων και αποτελεσματικών σχημάτων που στηρίζονται στην ιδέα της δικτύωσης και της ανταλλαγής πληροφοριών.

Το νέο αυτό μοντέλο αλληλεπίδρασης και συνέργιας των δομικών συντελεστών της κοινωνίας και της οικονομίας, με βασικό άξονα την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, αναδεικνύει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, νέα αιτήματα και προσδοκίες, νέες δομές και αξίες, τόσο για τις Μονάδες όσο και τις Ομάδες.

Αναγνωρίζοντας ότι οι επιχειρήσεις ΣΗΜΕΡΑ καλούνται να επιταχύνουν τις διαδικασίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα, διαμορφώνοντας ένα ευρύτατο φάσμα ευκαιριών στο νέο περιβάλλον και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την αναγέννηση της κοινωνικής συνείδησης, δραστηριότητας, αλληλεγγύης και συνοχής,

ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΟΤΙ

Ιδρύουμε το Ελληνικό Δίκτυο για την Κοινωνική Συνοχή με την ονομασία :

"ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ"
(ΔΙΚΤΥΟ)

Στόχοι μας είναι :

1. Η ευαισθητοποίηση και η συστράτευση της επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και των επιμέρους κοινωνικών ομάδων προς την κατεύθυνση της προώθησης της κοινωνικής συνοχής στη χώρα μας.

2. Η συγκέντρωση των πόρων, ο συντονισμός και η διάθεσή τους προς ένα κοινό σκοπό : την κοινωνική αλληλεγγύη.


3. Η ανάπτυξη μηχανισμών επικοινωνίας, συνέργιας και συντονισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις - μέλη του δικτύου, για την από κοινού εφαρμογή προγραμμάτων ή την ανταλλαγή καλών πρακτικών.

4. Η προσφορά στο δημόσιο διάλογο ενός πλούτου ιδεών και προτάσεων, τον οποίο οι κυβερνητικοί και λοιποί φορείς θα είναι σε θέση στη συνέχεια να αξιοποιήσουν και ενδεχομένως να υιοθετήσουν.

Ως κριτήριο συμμετοχής προκρίνουμε την ελεύθερη βούληση των Ελληνικών Επιχειρήσεων να ενταχθούν στο Δίκτυο και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην προώθηση της ιδέας της κοινωνικής συνοχής, μέσω της αποδοχής του πλαισίου λειτουργίας του Δικτύου, όπως αυτό περιγράφεται στο καταστατικό ίδρυσής του.

Ως βασικοί άξονες δράσης του Δικτύου προτάσσονται :

1. Η ομαλή ένταξη στο κοινωνικό σύνολο των κοινωνικά μειονεκτουσών ομάδων, όπως :

· τα άτομα με ειδικές ανάγκες
οι οικονομικοί μετανάστες και πολιτικοί πρόσφυγες
απεξαρτημένοι, πρώην χρήστες ναρκωτικών
αποφυλακισθέντες
μακροχρόνια άνεργοι, ώριμης ηλικίας

2. Η ανάπτυξη της ιδέας του κοινωνικού εθελοντισμού στο εσωτερικό των επιχειρήσεων - μελών του Δικτύου

3. Η προστασία του περιβάλλοντος.

Ως κύριες προτεραιότητες ορίζονται :

1. Η καταγραφή -σε όσο το δυνατόν εκτενέστερη βάση εταιρειών- της ύπαρξης προγραμμάτων Κοινωνικής Ευθύνης, της φιλοσοφίας τους, της κατεύθυνσης και της μεθοδολογίας τους.

2. Η ανάδειξη των νέων στοιχείων κοινωνικού προβληματισμού και η διεύρυνση των μελών του Δικτύου στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Όλοι Εμείς που υπογράφουμε την ιδρυτική αυτή διακήρυξη, συμφωνούμε και αποδεχόμαστε τους ειδικούς κανόνες δεοντολογίας και το καταστατικό λειτουργίας του Δικτύου και τέλος δεσμευόμαστε να προσδώσουμε ουσία και νόημα στο παρόν με φαντασία, νεωτερισμό, τόλμη και δυναμισμό.

Ακολουθούν οι υπογραφές των εκπροσώπων των πιο κάτω εταιριών και φορέων :

1. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ)
2. Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ)
3. Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδος (ΣΒΒΕ)
4. ΤΙΤΑΝ Α.Ε.
5. BP Hellas A.E.
6. Fanco Α.Ε., Βιομηχανία Ειδών Ένδυσης
7.
IBM Hellas Α.Ε.
8. Nestle
ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
9. Shell Hellas
Α.Ε.
10.
Α.Ε.Ε. Αργυρομεταλλευμάτων & Βαρυτίνης
11. ΔΕΛΤΑ Συμμετοχών Α.Ε.
12. TVX Hellas Α.Ε.
13.
Epikinonia - Business Communications Network
14. Philip Morris Hellas
ΑΕΒΕ
15. Janssen - Cilag Greece
16.
ΦΑΓΕ Βιομηχανία Γάλακτος Α.Ε.

Ορόσημα-Τοπικά

2010

Απονέμονται τα Αριστεία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που συνδιοργανώθηκαν από τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων, το Ελληνικό Δίκτυο ΕΚΕ και την ΕΕΔΕ


2009

Διοργανώνεται στην Αθήνα, το Συνέδριο “ Πολυπολιτισμικές Επιχειρήσεις & Διαφορετικότητα ”

Υλοποιείται το εργαστήριο “Progress & Value” στην Αθήνα, που παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες για το Οικουμενικό Σύμφωνο και τη συμπλήρωση του COP.


2008

Δημιουργείται η νέα διαδικτυακή πύλη για την Υπεύθυνη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο πλαίσιο των εργαστηρίων του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την ΕΚΕ.

Παρουσιάζονται οι Δυο Νέοι Κατάλογοι Καλών Πρακτικών ΕΚΕ και ο Οδηγός ΕΚΕ για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε ειδική εκδήλωση

Διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τον ΣΒΒΕ, το Συνέδριο "Κοινωνικώς Επιχειρείν ‘08" – Αξίες & Πρακτικές Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας

Υπογράφεται μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΕΕΔΕ και Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Ιδρύεται το Ελληνικό Δίκτυο Global Compact, του οποίου τις δράσεις συντονίζει το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη


2007

Τα μέλη του Δικτύου φθάνουν τα 100

Οργανώνεται το Συνέδριο “Κοινωνικώς Επιχειρείν”


2006

Υπογράφεται με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας Μνημόνιο Συνεργασίας για προώθηση της ισότητας των δύο φύλων στους χώρους εργασίας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθέτει στο Δίκτυο πρόγραμμα για “Προώθηση της ΕΚΕ στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις”. Το πρόγραμμα παίρνει το όνομα “ΕΡΜΗΣ”


2005

Εκδίδεται ο πρώτος κατάλογος καλών πρακτικών “Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη – 50+ Καλές πρακτικές”.


2003

Τα μέλη του Δικτύου αυξάνονται σε 47.

Αλλάζει η νομική μορφή του Δικτύου. Ύστερα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του από Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία γίνεται μη κερδοσκοπικό Σωματείο


2001

Ολοκληρώνεται η πρώτη ποιοτική έρευνα στην Ελλάδα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη με πρωτοβουλία του Ελληνικού Δικτύου σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Αρχίζει το Δεκέμβριο 2001 από την Αθήνα ο Επιχειρηματικός Μαραθώνιος “Ευρωπαϊκή Εκστρατεία για την ΕKΕ 2005”. Μια πρωτοβουλία του CSR Europe σε συνεργασία με όλους τους εθνικούς εταίρους του για προώθηση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην Ευρώπη.

Αλλαγή της ονομασίας του Δικτύου σε “Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη”


2000

Το Δίκτυο γίνεται Εθνικός Εταίρος ( National Partner Organisation ) του CSR Europe .

Ο φορέας λαμβάνει τη νομική μορφή της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με τίτλο “Ελληνικό Δίκτυο Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή”


1999

Υπογράφεται διακήρυξη για δημιουργία του Ελληνικού Δικτύου Επιχειρήσεων για την Κοινωνική Συνοχή από 13 επιχειρήσεις και 3 επιχειρηματικοί φορείς

Έναρξη νέων συζητήσεων για δημιουργία Ελληνικού Δικτύου. Λαμβάνουν μέρος 13 επιχειρήσεις και 3 επιχειρηματικοί φορείς.


1996

Πρώτη προσπάθεια δημιουργίας Ελληνικού Δικτύου για την Κοινωνική
Συνοχή από το ΕΒΕΑ.

Δομή και Οργάνωση του Δικτύου



Γενική Συνέλευση
Διοικητικό Συμβούλιο
Ελεγκτική Επιτροπή
Διοικητικές Υπηρεσίες
Ομάδες Εργασίας

Συνεργασίες-Συμπράξεις

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Η Equal και η διαχείριση της ενεργού γήρανσης (Α.Σ. ΕΜΠΕΙΡΙΑ)

Με το έργο αυτό επιχειρήθηκε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση ενός προβλήματος το οποίο αναφέρεται στη διαχείριση της ενεργού γήρανσης, δηλαδή στην υποστήριξη και διατήρηση της απασχόλησης των μεγαλύτερης ηλικίας εργαζομένων στην Ελλάδα. Η προσέγγιση ήταν ενταγμένη στην ευρωπαϊκή στρατηγική για την απασχόληση και υλοποιήθηκε με την εμπλοκή όλων σχεδόν των αντιπροσωπευτικών οργανώσεων των κοινωνικών εταίρων και με συντονιστή την Ο.Κ.Ε. ως μια προσπάθεια υποδειγματικής εφαρμογής του κοινωνικού διαλόγου.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΙΘΑΚΗ

Η Equal και οι αιτούντες άσυλο (Α.Σ.ΙΘΑΚΗ)

Το κεντρικό πρόβλημα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Α.Σ. ΙΘΑΚΗ ήταν η ευρύτερη αξιοποίηση δομών και άλλων φορέων (όχι μόνον των ΜΚΟ) με κύριο στόχο την παροχή υπηρεσιών σε αιτούντες άσυλο, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η βελτίωση της ποιοτικής και ποσοτικής παροχής υπηρεσιών για την κοινωνικό-οικονομική ένταξη ενός μεγαλύτερου αριθμού ατόμων της συγκεκριμένης ομάδας.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΕΑΣ

Η Equal και η Προώθηση Κινητικά αναπήρων στην Απασχόληση

Με το έργο επιχειρήθηκε η προβολή ενός καινοτόμου σχεδίου παρέμβασης για την εξασφάλιση και διατήρηση της εργασιακής σχέσης κινητικά αναπήρων, μέσα από ουσιαστικές και παραγωγικές λύσεις προσαρμογής στοχευμένων εργασιακών χώρων.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ

Η Equal και η Κοινωνική Συνοχή

Με το έργο επιχειρήθηκε η ολοκληρωμένη και πολυεπίπεδη παρέμβαση για την αντιμετώπιση του φαινομένου του ρατσισμού και της ξενοφοβίας και η δημιουργία προϋποθέσεων για ανάπτυξη πολυπολιτισμικής ελληνικής κοινωνίας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΜΗΣ - "Διάχυση της ΕΚΕ στις ΜΜΕ"



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Το πρόγραμμα “Ερμής” σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ με σκοπό την υποστήριξη των Ελληνικών ΜΜΕ στην εφαρμογή και αποτελεσματική αποδοχή πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ως μέσου ενίσχυσης της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητάς τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του Multi-Stakeholders Forum on CSR, εξειδικευμένες μελέτες και έρευνες αναφορικά με την εταιρική κοινωνική ευθύνη καθώς και την ανάπτυξη που συντελείται σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας (παγκόσμιο, τοπικό, τμηματικό) το παρόν έργο θα χρησιμοποιήσει την ήδη υπάρχουσα γνώση και εμπειρία του Ελληνικού Δικτύου για την ΕΚΕ και σε συνεργασία με φορείς ΜικροΜεσαίων Επιχειρήσεων, μέσω επιλεγμένων δράσεων θα ανοίξει το δρόμο προς τις ΜΜΕ για απόκτηση γνώσης ενημέρωσης, εμπειριών, σχετικά με το θέμα.

Για την πραγμάτωση της Αποστολής του, το Δίκτυο έχει θέσει ως στόχους :

· Τη συνεχή ενημέρωση και διάδοση πληροφοριών στον τομέα της ΕΚΕ,

· Τη δικτύωση και συνεργασία με επιχειρήσεις, συλλογικούς και άλλους φορείς σε κάθε επίπεδο για την ανταλλαγή και διάχυση πληροφοριών,

· Την ευαισθητοποίηση της επιχειρηματικής κοινότητας και του κοινού για την κοινωνική δράση και συμβολή των επιχειρήσεων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο,

· Την κινητοποίηση και ανάπτυξη συνεργασιών για την προώθηση προγραμμάτων συλλογικής προσφοράς και την από κοινού αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων,

· Τη μεταφορά, προσαρμογή και διάδοση καλών πρακτικών στον τομέα της κοινωνικής συνοχής και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,

· Την με κάθε άλλη μορφή ανάπτυξη δράσης των επιχειρήσεων για την επίτευξη των σκοπών του.

Στις προτεραιότητές του είναι:

· Η συλλογή νέων στοιχείων σχετικά με την κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων,

· Η αύξηση της ενημέρωσης και υποστήριξη των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων στην ανάπτυξη φιλοσοφίας για Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη,

· Η αύξηση των μελών του,

· Η ανάπτυξη συνεργασιών με φορείς του Δημοσίου Τομέα,

· Ανάπτυξη κοινών δράσεων μεταξύ των μελών του για αντιμετώπιση έκτακτων κοινωνικών ή περιβαλλοντικών αναγκών,

· Ανάπτυξη κώδικα δεοντολογίας που θα υπογράφουν τα μέλη του.

Ε.Κ.Ε (κύρια χαρακτηριστικά)

-Το ένα είναι ο εθελοντικός χαρακτήρας της Ε.Κ.Ε. Είναι όλες οι δράσεις που οι εταιρίες εφαρμόζουν πέρα από το νόμο.

-Το δεύτερο είναι η στενή σχέση της με την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης και

-Το τρίτο ότι είναι στρατηγική επιλογή της επιχείρησης και όχι απλά δευτερεύουσα περιστασιακή επιλογή.

Συχνές Ερωτήσεις:

-Γιατί θα έπρεπε οι επιχειρήσεις να ενδιαφέρονται για τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους ευθύνες ;

Πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις έχουν ηθικούς και οικονομικούς λόγους για να είναι δραστηριοποιημένες με το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Οι ηθικοί λόγοι είναι ξεκάθαροι. Οι οικονομικοί λόγοι είναι πιο δύσκολο να μετρηθούν. Με την εθελοντική εφαρμογή προγραμμάτων Ε.Κ.Ε. οι επιχειρήσεις δείχνουν τη θετική τους τοποθέτηση απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό αποκτούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, γίνονται πιο ανθεκτικές σε αιφνιδιασμούς και αυξάνουν την πιθανότητα προσέλκυσης και διατήρησης πελατών και εργαζομένων.

Μερικές επιχειρήσεις επίσης θεωρούν την Ε.Κ.Ε. σαν σημαντικό κομμάτι της διαχείρισης κινδύνων και της στρατηγικής τους για διατήρηση και επαύξηση της φήμης τους. Σε μια εποχή όπου η φήμη μιας επιχείρησης θεωρείται ένα από τα πλέον πολύτιμα στοιχεία της, η υιοθέτηση της Ε.Κ.Ε. μπορεί να οικοδομήσει, σε όλους όσους εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τις δραστηριότητές της (stakeholders), πιστότητα και εμπιστοσύνη, εξασφαλίζοντας έτσι ένα λαμπρό μέλλον.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να ενταχθούν σε ειδικούς χρηματιστηριακούς και τραπεζικούς δείκτες αξιολόγησης, με αποτέλεσμα να προσελκύουν περισσότερες επενδύσεις και να έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

-Υπάρχει πράγματι σύνδεση μεταξύ της Ε.Κ.Ε. και της οικονομικής επίδοσης των επιχειρήσεων ;

Έχουν γίνει πάρα πολλές μελέτες κατά τα τελευταία χρόνια πάνω στο θέμα. Στην πλειοψηφία τους (68%) τα αποτελέσματα έδειξαν θετική σχέση μεταξύ εταιρικής κοινωνικής επίδοσης και οικονομικής επίδοσης (Margolis & Walsh, 2001). Οι ερευνητές καταλήγουν ότι, γενικά, υπάρχει θετική σχέση και οπωσδήποτε πολύ μικρή αρνητική σχέση μεταξύ των δύο.

To London Business School επιβεβαιώνει αυτά τα ευρήματα. Από 80 μελέτες για την Ε.Κ.Ε. που έχει εξετάσει, οι 42 έδειξαν θετική επίδραση, οι 19 δεν έδειξαν κάποια σχέση, οι 15 έδειξαν μεικτά αποτελέσματα και μόνο οι 4 έδειξαν αρνητική επίδραση. (Smith, 2001). Παρόμοια επιβεβαίωση έκανε και το Πανεπιστήμιο Harvard, το οποίο βρήκε ότι επιχειρήσεις που ασχολούνται με όλους όσους επηρεάζονται από τις δραστηριότητές τους (stakeholders) έχουν τέσσερις φορές μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από εκείνες που είναι επικεντρωμένες μόνον στους μετόχους τους

-Θα πλήρωναν οι καταναλωτές περισσότερα χρήματα για προϊόντα που παράγονται από μια κοινωνικά υπεύθυνη επιχείρηση ;

Πρόσφατη μελέτη στην Ευρώπη έδειξε ότι το 70% των Ευρωπαίων καταναλωτών λέγουν ότι η δέσμευση μιας επιχείρησης στην Ε.Κ.Ε. είναι σημαντικό στοιχείο για την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Ένας στους πέντε λέγουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα που είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνα.

Από την πρόσφατη μελέτη που έγινε στην Ελλάδα φάνηκε ότι οι Έλληνες καταναλωτές, παρ' όλο που θα επέλεγαν κοινωνικά υπεύθυνα προϊόντα, δεν είναι ακόμα έτοιμοι να καταβάλλουν επιπλέον τίμημα. Αυτό συμβαίνει γιατί η Ε.Κ.Ε. δεν είναι ακόμα διαδεδομένη στη χώρα μας.

-Ενδιαφέρονται πραγματικά οι εργαζόμενοι για την Ε.Κ.Ε. ;

Η Ε.Κ.Ε. μπορεί να επηρεάσει πολύ την προσέλκυση και διατήρηση στελεχών. Οι εργαζόμενοι θέλουν καλές αμοιβές και καλές προοπτικές - όμως όλο και περισσότερο θέλουν επίσης να αισθάνονται υπερήφανοι για την επιχείρηση που εργάζονται. Όπως είπε και ο Διευθύνων Σύμβουλος μιας πολυεθνικής επιχείρησης "οι άνθρωποι δεν θέλουν να αισθάνονται αμηχανία όταν χρειαστεί να πουν για ποιόν εργάζονται".

Mελέτη που έγινε από τον όμιλο Cherenson το 2001 έδειξε ότι 78% των ερωτηθέντων θα προτιμούσαν να εργάζονται για μια επιχείρηση η οποία έχει εξαιρετική φήμη και τους πληρώνει μισθό που καλύπτει τις ανάγκες τους. Μόνο το 17% είπε ότι θα εργαζόταν για μια επιχείρηση με υψηλούς μισθούς αλλά πενιχρή φήμη.

Η Ε.Κ.Ε. μπορεί επίσης να αυξήσει την παραγωγικότητα. Για παράδειγμα, επιχειρήσεις που βελτιώνουν τις συνθήκες και πρακτικές εργασίας διαπιστώνουν μείωση των ελαττωματικών ή άχρηστων εμπορευμάτων.

-Μήπως το όλο θέμα της Ε.Κ.Ε. είναι μια μόδα που θα περάσει ;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη σημασία της Ε.Κ.Ε. , με απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής της Λισσαβόνας (23-24.03.2000) "έθεσε ως νέο στρατηγικό της στόχο να γίνει, μέχρι το 2010, η πιο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία, που θα στηρίζεται ωστόσο στη γνώση και θα είναι ικανή για βιώσιμη (αειφόρο) οικονομική ανάπτυξη, προσφέροντας περισσότερες θέσεις απασχόλησης, καλύτερες συνθήκες εργασίας και μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή".

Αποτέλεσμα αυτής της σημαντικής δέσμευσης ήταν η έκδοση της Πράσινης βίβλου αλλά και η ανάληψη μιας σειράς δράσεων γύρω από την Ε.Κ.Ε. που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη.

Από την άλλη μεριά, όλο και περισσότερο, οι επιχειρήσεις και οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι με τις δραστηριότητές τους (stakeholders), συνειδητοποιούν τα οφέλη που προσφέρονται προς όλους από την εφαρμογή τέτοιων δράσεων και πρακτικών
.


2 comments:

sotiriapapageorgiou said...

DEN 3ERW GIATI DEN TA EMFANIZEI OLA KAI OUTE TIS EIKONES.

sotiriapapageorgiou said...

Η Loreal μπορεί κατά καιρούς να έχει κατηγορηθεί για κάποιες παρατηποίεs και λάθη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης,όμως δεν μοπρουμε να παραβλέψουμε βλέποντας τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας πως έχει ενα μεγαλο και καλά στοχευμένο προγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης το οποίο, αποτελει ενα απο τα βασικά χαρακτηριστικά σημεια στο προφιλ της.Θέλει να συνεισφέρει στο κοινωνικό σύνολο με όσο το δυνατόν πρωτότυπες δρασεις που οφελούν τόσο σε τοπικό όσο και διεθνές επίπεδο.